Despre și cu webinar ca la CRED--- în vremea lui COVID-19


Jurnal de CRED – aplicat



Începând cursul CRED nu am crezut că voi reuși să realizez un webinar cu elevii. Dar, în condițiile actuale, din cauza COVID-19, a trebuit să ne suflecăm mânecile sau mai bine zis să deschidem laptopul și să ne apucăm de lucru serios. Am testat mai multe tipuri de aplicații, dar cel mai potrivit mi s-a părut meet.google.com.



Ușor de accesat, ai nevoie doar de un cont Gmail (care este gratuit), accesezi meet.google.com, creezi o lecție. Ai grijă să salvezi datele de acces pe care să le transmiți elevilor. Apoi oferi accesul fiecărui elev în parte. NU pot intra în „sala virtuală” fără voia profesorului, așa că trebuie să aveți grijă să le permiteți accesul.




Pentru început, m-am asigurat că sunt toți online (mulți au preferat versiunea mobilă a lui Meet) și am așteptat să învețe cum să acceseze microfonul sau camera. Mulți au preferat să închidă camerele pentru a nu se vedea (dreptul la imagine este sfânt). Toți au înțeles că este important să închidă microfoanele pentru a evita microfonia și am convenit să deschidem microfonul doar dacă dorim să spunem ceva.

Odată verificate aceste aspecte, am început. S-a sunat de intrare și am stabilit, de comun acord, temele pe care le putem discuta. Au ales ei, în funcție de dorința. Scopul nostru este simplu: dorim să remediem dificultățile întâlnite la sintaxă până în acest moment. Am început să lucrăm, mai cu emoții, mai cu greșeli (că doar din ele învățăm) și am reușit, două ore mai târziu, să ne amintim multe aspecte legate de sintaxa.

Pentru a facilita comunicarea și exemplificarea am utilizat Openboard (https://openboard.ch). Ușor, flexibil, gratis. Elevii au văzut „tabla” și până la identificarea unei soluții de interactivitate au dictat răspunsurile lor. Utilizând o tabletă grafică a fost ușor să scriu în direct ceea ce am discutat, ca la o tablă reală.

Două ore de discuții, fără pauză. Uimitorii mei copii nu au cerut voie să fugă în pauză. Nici nu au simțit că a zburat timpul. Ce este drept, nici eu.

Au primit și temă, pentru portofoliul de activitate suplimentară.
Feedbackul – uimitor... De la WOW la un răspuns sincer, argumentat clar: „E mai bine în clasă, pentru că acum înțeleg că ne place fiind ceva nou, dar în clasă e mai simplu.” Alții au înțeles cât de important este să se asculte unul pe celălalt, lucru pe care au recunoscut că nu-l prea fac la ora. Pentru mine, a fost o lecție: am observat că elevul se comportă în mediul online exact ca în clasă: cei temerari au luat cuvântul, cei timizi au stat în banca lor și au ascultat.
 Ce am învățat: că poți folosi telefonul mobil și nu ai nevoie de nimic altceva ca să fii alături de colegi și profesor, că oricât de mult am fi adepții tehnologiei, acești nativi digitali vor prefera clasa adevărată.



A fost primul.
De remediat: modalitatea de înregistrare, o mai bună stabilire a intervențiilor, asigurarea libertății de a veni și elevii cu exemple, identificarea unui whiteboard interactiv, ușor de folosit de către elevi (acum mă gândesc la Miro).
Sunt multe de schimbat, de îmbunătățit. Și cu siguranță o vom putea realiza împreună. Până luni, când recapitulăm Predicatul, identificăm și soluțiile.

Comentarii

Trimiteți un comentariu